FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS

ШЕСТИРІЧНА ДИТИНА ПОВИННА ВМІТИ:


  • переказати почуте (стисло або детально);
  • знати напам’ять вірш, його назву, автора (не змушуйте вчити складну класику! Нехай це буде віршик про близьке й зрозуміле); повторити чотири римовані рядочки за вчителем. Таке завдання свідчить про якість того, як дитина чує, слухає, запам’ятовує.

Математика

Завдання всі діти виконують залюбки, сміливо демонструють «домашні заготовки». Той лічить до мільйона, інший завчив таблицю множення… але вимоги до дитини полягають у наступному:
  • вільно лічити в межах першого десятка; лічити «двійками», «трійками»,
  • виконувати математичні дії;
  • знати склад числа;
  • уміти порівнювати числа (на скільки більше чи менше);
  • знати, що таке попереднє число, наступне число;розв’язувати задачі типу: «У мене 7 яблук. Скільки не вистачає до десяти?»
Зверніть увагу й на розв’язування прикладів. Задачу «7 птахів сиділо на дереві, два полетіло. Скільки залишилося?» дитина розв’яже одразу, а от над прикладом: «7 відняти 2» - буде довго думати…

Письмо

Це одне з найдошкульніших питань у підготовці до першого класу. Враховуючи особливості розвитку шестирічних учнів (слабкість дрібних м’язів руки, недостатня регуляція рухів під час письма, значна втомлюваність при тривалому напруженні, недостатня сформованість зорового сприйняття графічного образу літери) рекомендуємо:регулярно проводити фізичні вправи для розвитку м’язів руки, ліпити (пластилін, глина), малювати, штрихувати, конструювати; писати елементи літер, палички, овальні, півовальні елементи, дугоподібні лінії;застібати - розстібати дрібні ґудзики, замки, шнурувати взуття, нанизувати дрібні предмети. Зверніть увагу на ліворуких дітей. Не наполягайте, щоб вони писали правою рукою, адже ви таким чином можете «нагородити» їх безліччю психологічними комплексами.

Логічне мислення

Діти повиннірозмежовувати та поєднувати предмети за ознаками.Наприклад: транспорт – це…(назвати види); дерева – це…(назвати кілька дерев); лисиця, ведмідь, вовк – це…(дикі тварини); стіл, ліжко, крісло – це…(меблі). вилучити зайве слово і пояснити, чому це слово зайве. Наприклад: іде, біжить, стрибає, їде»; «береза, клен, ялина, тополя»; «веселий, сумний, спокійний, зелений».

Розвиток уяви

Уява – це ознака творчих здібностей, шлях до успішного навчання, сприйняття образів, вміння передбачати, мислити тощо. Є чимало способів розвитку уяви. От, хоча б такий. Запропонуйте дитині розповісти про будь-який предмет чи образ за схемою. Наприклад, нехай малюк опише людину: змалює її обличчя, вкаже вік, опише одяг, настрій... Потім ускладніть завдання: нехай дитина опише людину певної професії.

Фонематичний слух

Розвинений фонематичний слух – це умова уважності на уроці, сприйняття завдань, грамотного письма. Дитина повинна бути ознайомлена із звуками (голосні, приголосні, м’які, тверді, шиплячі), уміти виділяти перший, другий, останній звук у слові. Слух потрібно розвивати за допомогою спеціальних вправ-ігор. Наприклад, запропонуйте дитині послухати, як ви повторюєте одне й те саме слово. Попросіть, щоб вона плеснула в долоні, коли почує інше слово: слива, слива, злива, слива, слива; малина, малина, машина, малина, малина; звук, звук, звук, стук, звук; царівна, царівна, царівна, чарівна, царівна; ліс, ліс, ліс, ліс, лис, ліс Розвиток мовлення На час виповнення дитині шести років вона повинна мати в активі чималий запас слів (2000 – 2500). Дитина має вміти описати предмети, пояснити, що означає слово, і навпаки – за певними ознаками реконструювати слово. Запитуйте, що таке «стіл», «машина», «парасолька»? Нехай дитина пояснює по-своєму, навіть неправильно, але вміє це робити, йде на розмову, підтримує діалог. Якщо ж малюк не може пояснити значення слова, то зробіть спочатку це самі, потім – разом із дитиною. Слова добирайте цікаві, зрозумілі. Розв’язуйте елементарні кросворди:будиночок, де живуть бджоли(Вулик);ціле поселення з бджолиних будиночків (Пасіка) тощо.

Загальна обізнаність

Це питання соціальної компетентності дитини. Вона повинна знати ім’я, по батькові батьків, їхні професії;домашню адресу, в якому місті чи селі, в якій країні проживає; знати назви пір року, місяців, днів тижня; орієнтуватися в часі тощо.

Готуючи дитину до школи, батьки часто намагаються придбати різноманітні посібники, порадники, навіть суто педагогічну літературу. Це добре, але звичайне «натаскування» не допоможе, якщо дитина не отримає уваги, розуміння, терпіння, підтримки зі сторони батьків. Розумні, відкриті до дитини батьки заохочують своїх майбутніх школярів до спілкування з книгою, природою, навколишнім світом – найкращими посібниками у підготовці до школи. Отож сьогодні, коли ви разом з дитиною будете повертатися з адаптаційних занять, ідучи вулицею, запитайте її : "А скільки машин проїхало повз нас? П’ять, молодець, ти такий спостережливий! А якого кольору?


Поради батькам майбутніх першокласників


Початок навчання дитини у 1-му класі – це дуже відповідальний і доситьскладний період у житті дитини.

Адже дуже багато змін відбудеться у житті дитини: з'являться нові знайомства, як з однолітками, так і з дорослими; нові взаємовідносини; нові обов'язки. Зміниться вид діяльності: зараз основною діяльністю Вашого малюка є гра, з приходом до школи основною діяльністю стане навчання.

Зміниться соціальна позиція дитини: ще сьогодні Ваш малюк є простою дитиною, а завтра – стане учнем з певними обов'язками. Основною діяльністю дитини стане навчання, яке потребує неабияких зусиль з боку дитини, певних знань, а також певних вмінь та навичок. Все життя буде підпорядковуватись навчанню, школі, шкільним справам. Безумовно, легше пристосуватись до тих змін у житті, які пов'язані з початком навчання у школі і успішніше себе реалізувати зможе та дитина, яка готова до шкільного навчання.

Чи готова ваша дитина йти до школи?

Зазвичай батьків першокласників хвилює безліч запитань: чи зможе їхня дитина навчатися вшколі, чи досить вона розвинена, що їй слід уміти напередодні навчання в школі.

За допомогою цього тесту Ви можете оцінити підготовленість Вашої дитини до школи.

Т Е С Т

Відповідайте на запитання«так»або«ні».

1. Чи часто Ваша дитина заявляє про своє бажання йти до школи?

2. Вашу дитину найбільше цікавлять атрибути школи (портфель, книжки, нове «доросле» становище), аніж можливість більше довідатися нового й багато чого навчитися?

3. Ви вважаєте, що Ваша дитина досить посидюща й уважна навіть під час виконання не дуже привабливого для неї завдання?

4. Ваша дитина товариська як з дітьми, так і з дорослими?

5. Ви не впевнені в тім, що Ваша дитина здатна добре запам’ятати й виконати усне доручення ( наприклад, по телефону)?

6. Ваша дитина жодної хвилини не може побути на самоті й зайнятися чимось самостійно?

7. Іграшки й особисті речі Вашої дитини завжди розкидані, й Ви стомилися нагадувати їй, що потрібно їх прибирати?

8. Чи вміє Ваша дитина рахувати до десяти й назад?

9. Чи вміє Ваша дитина порівнювати числа і предмети?

10. Чи здатна Ваша дитина додавати й віднімати в межах десяти?

11. Чи знає дитина прості геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник, прямокутник, овал)?

12. Чи вміє дитина визначати істотні ознаки в предметах( наприклад, у птаха є дзьоб, пір’я)?

13. Чи може Ваша дитина об’єднати одним словом поняття одного виду, роду, характеру ( наприклад, назвати одним словом «взуття» слова «туфлі», «черевики», «чоботи»)?

14. Чи може Ваша дитина знайти слова з протилежним змістом до запропонованого слова ( «весело» - «сумно»)?

15. Чи вміє вона скласти розповідь за 5-7 картинками?

16. Чи знає Ваша дитина літери та чи вміє читати по складах?

17. Ваша дитина з напруженням і без будь-якого задоволення декламує вірші й розповідає казки?

18. Чи правда, що Ваша дитина не досить упевнено користується кульковою ручкою?

19. Ваша дитина любить майструвати, користуючись клеєм, ножицями, інструментами?

20. Їй подобається розфарбовувати або малювати?

21. Малюнки Вашої дитини, як правило, неохайні й не завершені?

22. Ваша дитина без особливої праці може зібрати розрізану на кілька частин картинку?

23. Чи може Ваша дитина знайти слово до запропонованого слова так, щоб вони були пов’язані за змістом, як пов’язані слова в зразку (наприклад, зразок: «дерево - гілки», до слова «книжка» необхідно назвати слово «сторінки»)?

24. Чи вважаєте Ви, що Ваша дитина не допитлива й погано обізнана?

Порівняйте свої відповіді з ключем.
Ключ відповідей:

Якщо на запитання 1, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 22, 23 Ви відповіли«так», то зарахуйте по 1балу за кожну відповідь.

Якщо на запитання 2, 6, 7, 17, 18, 21, 24 Ви відповіли«ні», то зарахуйте ще по 1балу за кожну відповідь.

Підрахуйте загальну кількість балів.

Якщо вона становить:

20-24 бали,то поздоровляємо! Ваша дитина готова до школи. Будьте певні, що їй буде легше справлятися зі шкільними труднощами. Подбайте про те, щоб у неї не зник інтерес до школи й до отримання нових знань.

15-19 балів,Вам належить приділити більше уваги своїй дитині, зміст запитань або завдання в них допоможуть Вам обрати потрібний напрям роботи з дитиною. Не засмучуйтеся, Ваша дитина майже готова до навчання в школі.

14 і менше балів,кращою порадою для Вас буде приказка: «Терпіння і труд усе перетруть». Ваша дитина чекає допомоги й співпраці. Пориньте разом із нею в розвивальні, цікаві ігри. Усе це допоможе дитині досягти успіху й піти до школи підготовленою.


Поради батькам першокласників


Хотілося сказати кілька слів не про дітей, а про нас, дорослих, про наше ставлення до їхніх успіхів, до їхніх невдач. Шкода, але ми, батьки, часто нетерплячі та егоїстичні, хоча виправдовуємося «хорошими намірами». Але, якими б не були виправдання, наше роздратування, крики, з’ясування стосунків, покарання – все це додаткові стресові ситуації, постійний дитячий біль від непорозуміння та образи. Чим більші наші старання, чим більше уваги ми приділяємо дітям, тим вищий батьківський рівень домагань, тим більша надія і бажаніша нагорода – відмінні оцінки…

Велике значення для психічного та фізичного здоров’я вашої дитини має правильний режим дня.

Поради для правильного режиму дня

1. 12 годин сну з урахуванням обіднього (1-1,5 годин) для відновлення сил.

2. Після школи не спішить садити дитину за уроки, їй необхідно 2-3 години відпочити (обідній сон). Найпродуктивніший час для приготування уроків – з 15 до 16 години. Заняття ввечері безрезультатні, завтра доведеться все починати спочатку.

3. Не змушуйте дитину готувати уроки за один раз. Після 20 хв. занять необхідно 10-15 хв. «перерви».

4. Під час приготування уроків не сидіть над дитиною, давайте можливість їй попрацювати самостійно, але якщо потрібна ваша допомога, наберіться терпіння. Необхідні спокійний тон та підтримка («не хвилюйся», «давай з’ясуємо разом», «я тобі допоможу»), похвала, навіть якщо щось не вдається. Не акцентуйте увагу на оцінках («не дарма з письма в тебе одні «2» та «3»).

Якщо ви дотримуватиметесь порад у вихованні, ваша дитина виросте врівноваженою та спокійною. Успіхів вам
Кiлькiсть переглядiв: 427

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.